nrvkus

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Stall Sjövik

Av UngdomsSektionen - 30 september 2012 16:53

Hej allesammans!


Har kommit hem från mammas farbror för typ 1 timme sen, så nu tänkte jag att jag ska blogga lite om helgen.   


Har fått mysa,borsta, rida & busa med hunden därborta = SKITKUL   haha nej men när vi kom dit så tog vi in hästarna och sedan borstade jag på Faxi (som jag red) och efter det så borstade jag på deras lilla bus bebis Gambri som skulle på träning för landslagstränare dagen efter, haha nej men han är 4 år och lite bebis aktig om ni fattar!   


Och sedan sadlade vi och tränsade vi Faxi och sen började jag rida på honom, och jisses vilken skillnad han var att rida både jämfört med Joje OCH Snajan, haha han va en riktigt racerbil som testade mig i början...

Haha nej han gjorde inget mer än att springa lite väl mycket typ hahaha!   


Men i slutet så lärde jag känna honom lite mer så då gick han faktiskt ganska fint. vet ni? jag hoppade med honom också, det var as roligt, för han tyckte att det var skit kul!!!   Men hindrerna var inte höga precis utan kanske.. Nja ni får se på bilderna!   


Sen har jag även busat med deras buuusiga hund, haha; Hon är lite crazy, hon vill leka apport med ett höstrå? och om man inte kastar det så skäller hon?! haha söt hund!!   


Och idag så åkte lilla Gambri iväg på träning (som jag ientligen skulle se på, men vi hann tydligen inte..  ) men då fick jag rida Faxi idag igen!!    Idag var han mycket bättre!!


Tänkte slänga upp en bildbomb från Stall Sjövik som det heter då!    (Faxi är skäcken & Gambri är den svarta)


 

 

 

 

 

 

 

 

Min fiiina fläta!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Haha lite bilder men det kommer fler, men inte många!   


Men erkänn att Faxi är himla fin? Fast ingen häst kan någonsin bli finare än världens bästa Joje, btw jag fick rida honom i fredags ; ÖVERLYCKLIG!!!     


Men återgår till helgen; 2 roliga saker är att Faxi kan kommandona "Vacker hov" & "Pussas"! Bildbevis:


 

 


Så det var lite bilder men har fler, men orkar inte ladda upp flera!   


Men måste bara visa en bild som jag lyckades ta när Mindy (Som hunden heter) ville busa och studsade lite:

 


Söt va?   


Jaja, nu har ni fått veta/sett lite av min helg, haha!


// Emma L


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av UngdomsSektionen - 11 november 2012 14:30

Mina fina

Av UngdomsSektionen - 9 november 2012 12:03


Hej hej alla! Nu har vi HÅÅÅL!!   så vi har rast i typ 2 timmar och 10 minuter eftersom tekniken är lååång, och så har vi lunch innan tekniken!   Så vi (Jag,Jenny,Frida,Emelie, Julle & Denise) sitter i bibblan och.. ja, jag bloggar iaf !      Ida...

Av UngdomsSektionen - 8 november 2012 21:25

Har skaffat en egen blogg den heter JuliaPalmertz.blogg.se Hoppas då tittar in på den någon gång :) // BULLEN ...

Av UngdomsSektionen - 5 november 2012 11:25

Idag är det första skoldagen, YAY eller nåt, skulle vara mycket bättre om stallet var skolan! Men men alla drömmar kan ju inte slå in! Vi har idrott nu och slutar halv fyra idag, sen drar jag till stallet och borstar älsklings Celine ! ...

Av UngdomsSektionen - 2 november 2012 09:19

Bilder från igår.. ..läskiga va? //corre

Sök i bloggen

Presentation

Välkommen till Us egna blogg!
Bloggen handlar lite om våra liv och mycket om allt som rör HÄSTAR! Här kan ni också ställa frågor och ge förslag på saker, t.ex kommande aktiviteter.
//Us

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards