nrvkus

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Glaznost ox

Av UngdomsSektionen - 17 februari 2012 13:41

Hej !   

Vi skulle ju skriva om hästarna, vilket inte gått sådär jätte bra... Men nu känns det som det är dags så ja...

Carro och Pelle på ett ridläger någon sommar 


     

Glaznost ox 

Ras: Arabiskt fullblod

Födelseår: 1990

Färg: Brun

e. Glaz

u. Piatka


Pelle är den sötaste och mysigaste hästen på ridskolan(enligt mig) med en enorm charm. I ridningen är han väldigt snäll och hyfsat sammarbetsvillig så länge det är på hans vilkor. För om man kräver mycket av honom blir han ganska lätt "lätt i bakdelen", men han är aldrig dum! Han är dock ganska vinglig och hans bog och rumpa är bra på att gå sina egna vägar, men förutom det så är han underbar i ridningen! Både i hoppningen, i dressyren, på uteritter; hela tiden! 


I hoppningen så har han oftast bra framåtbjudning på hindrerna, om man släpper  fram honom. Han vill gärna ha mycket frihet över hindrerna, alltså mycket eftergift, för då blir sprången mer runda och det blir bättre! Han brukar hoppa för det mesta, tycker jag iallafall.


Jag har upplevt  de underbaraste sakerna jag gjort på denna rygg.

 

Foto: Sofie Karlsson

 

Du är UNDERBAR, Glaznost ox  

// Sofia 

  



 
 
Ingen bild

Carro

17 februari 2012 19:13

Ojoj, det ridlägret var några år sedan!!! Snygga vi var i af. :P

 
Ingen bild

Sofia

19 februari 2012 22:23

Haha, jaah:D

 
Ingen bild

Hasse

19 mars 2012 10:31

Hej
Jag har fött upp Pelle, och hittade honom på google här, kul att du gillar honom. Glaz, Pelles pappa har precis dött så det görs nu en sida på facebook," Glaz FA 265/85-90 " där kan du se honom. Ska lägga upp Pelle där också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av UngdomsSektionen - 11 november 2012 14:30

Mina fina

Av UngdomsSektionen - 9 november 2012 12:03


Hej hej alla! Nu har vi HÅÅÅL!!   så vi har rast i typ 2 timmar och 10 minuter eftersom tekniken är lååång, och så har vi lunch innan tekniken!   Så vi (Jag,Jenny,Frida,Emelie, Julle & Denise) sitter i bibblan och.. ja, jag bloggar iaf !      Ida...

Av UngdomsSektionen - 8 november 2012 21:25

Har skaffat en egen blogg den heter JuliaPalmertz.blogg.se Hoppas då tittar in på den någon gång :) // BULLEN ...

Av UngdomsSektionen - 5 november 2012 11:25

Idag är det första skoldagen, YAY eller nåt, skulle vara mycket bättre om stallet var skolan! Men men alla drömmar kan ju inte slå in! Vi har idrott nu och slutar halv fyra idag, sen drar jag till stallet och borstar älsklings Celine ! ...

Av UngdomsSektionen - 2 november 2012 09:19

Bilder från igår.. ..läskiga va? //corre

Sök i bloggen

Presentation

Välkommen till Us egna blogg!
Bloggen handlar lite om våra liv och mycket om allt som rör HÄSTAR! Här kan ni också ställa frågor och ge förslag på saker, t.ex kommande aktiviteter.
//Us

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards